• kendine özgü yorumlariyla taninan ünlü bir orkestra sefi. zaman icinde orkestralarin kazandigi aliskanliklardan ve kosullanmalardan arinilarak sadece bestecinin istediklerine sadik kalinmasi gerektigini savunmaktadir. concentus musicus wien toplulugunun kurucusudur.

    (bkz: gustav leonhardt)
  • yıllar yılı dinlenen çığlık çığlığa requiem'lerin* ardından eserin bestecisinin gerçekten de mozart olduğunu 2003 senesindeki kaydıyla hatırlatan orkestra şefi.
  • bugune kadar dinledigim ve izledigim en bayici konserlerden birini yonetmis seftir. hem de viyana filarmoni orkestrasi ile! beethoven'in 6. senfonisini (pastoral senfoni) calmislardi. iki sene onceydi. pastoral senfoniyi dinlerken bu kadar cok sıkıldıgımı hatirlamiyorum. ya da ben yorgun bir gunumdeydim veya konser oncesi beklentilerim cok yuksekti, o da olabilir.
  • müzik tarihine en büyük katkılarından biri, şüphesiz ki philippe herreweghe'ye el etmesidir.

    bach yorumlarındaki tarihsel analizlere ve özellikle kantatlardaki boy soprano kullanımına sevgi ve saygı duyuyorum, ancak dinselliği az olduğu için bazı şeyler eksik kalıyor. ilk tercihler arasına alınmamalı.
  • requiem* yorumu lionel luthor'a arkaplan muzigi olabilecek niteliktedir. gazdir. hatta suphe etmekteyim, "smallville ucuncu sezon finalinde arkaplanda calan requiem bu mudur ?" diye.
  • mumkunse -ozellikle- romantik donemin basindan itibaren bestelenmis hicbir eseri icra etmesin, ettirmesin, etmeye calismasin. (aslinda bu tarihsel enstrumanlarla yorum acayipligiyle alakadar tum muzisyenler icin gecerli bir sey; fakat, olayin basi nikolaus oldugundan, burada ekstra belirtme geregi hissettim.)
    mesela, su an canli kaydedilmis bir bruckner-3 performansini dinliyorum; -berlin filarmoni'yle gerceklestirilmis bir kayit olmasina ragmen!-, sagolsun, o muazzam abidevi eserin ozunu bunyesinden oylesine siyirarak manasizcasina ciliz bir anlatim ortaya koydurtmus ki, bu entry'i yazma gereksinimi hissettim. (aslinda dur, bu tarihselci puristlerin hezeyanlarinin temelindeki hususla ilgili ufak bir iki sey yazayim.) (bkz: #33616397)
    __
    bir kusur sene sonra gelen ekleme editi: (bkz: #43175299)
  • kendisiyle konser verme şansına eriştiğim 85 yaşındaki öğretmen.

    öğretmen olarak nitelendirmemin sebebi, yaşından dolayı şeflik işinin "orkestrayı yönlendirme" kısmında (giriş verme, tempo değişimlerini gösterme gibi) ciddi olarak zayıflamış olması. 4/4lük ölçüleri dahi düzgün vurmayı unutmuş artık, o derece.

    ama beyin zehir gibi hala.

    orkestradan, korodan, solistlerden ne istediğini çok iyi biliyor; yöneteceği eseri en detayına inene kadar inceliyor, bestecinin eser hakkında yazdığı-söylediği her şeyi okuyor. bu yüzden de, eğer yönetimi altındaki müzisyenler dediklerini harfiyen uygularlarsa ortaya çıkan müzik muhteşem oluyor.
  • ömrünü 5 mart 2016 itibarıyla tamamlamış bulunan orkestra şefi. umarız ki müsebbibi olduğu yorumculuk anlayışı da yakın bir gelecekte ömrünü tamamlar.
hesabın var mı? giriş yap